تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/24 - 10:48
کد خبر: 479131

نگاهی بر واکنش‌ها به عروج شهادت گونه محمد رضا احمدی؛

عرب: شهید احمدی کم حرف‌ترین ولی پرکارترین رفیق ما بود/ رستمی: ایشان به آرمانگرایی، اخلاص و روحیه‌ی خستگی ناپذیر شهره بود

عرب: شهید احمدی کم حرف‌ترین ولی پرکارترین رفیق ما بود/ رستمی: ایشان به آرمانگرایی، اخلاص و روحیه‌ی خستگی ناپذیر شهره بود

محمد رضا احمدی از جمله جوانان مخلص و جهادی دانشگاهی بود که دوران دانشجویی خود را در جهاد برای محرومیت زدایی و در مسیر پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی سپری کرد و با پشتکاری ‌خالصانه و تلاشی‌ مجدانه در مسیر اعتلا و کمال جنبش دانشجویی مسلمان گام برداشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با عروج ملکوتی شهید محمد رضا احمدی جهادگر بسیجی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل که در اثر سانحه در بامداد روز شنبه مورخ ۲۱ مردادماه 1402 در راه حرکت های جهادی به سوی دیار حق شتافت؛ از همین رو «خبرنامه دانشجویان ایران» به واکنش برخی از تشکل‌ها و فعالین دانشجویی و رسانه‌ای نسبت به شهادت ایشان پرداخته است که در ادامه می‌بینید: 

محمد علی عرب، عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و از دوستان شهید در خصوص عروج شهید احمدی در مصاحبه با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: آشنایی من و آقا محمد رضا برمی‌گرده به سال 97 در اردوی جهاد اکبر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، اونموقع ما در مشهد با هم وظیفه بخش فرهنگی اردو را عهده دار بودیم. اولین بار ایشون رو اونجا دیدم و چقدر این انسان با اخلاص و با صفا بود، اصلا به دنبال دیده شدن نبود، همیشه کارهایی که می‌کرد در سکوت و خفا انجام می‌داد با وجود اینکه از کم حرف ترین بچه‌هایی بود که می‌شناختم، ولی میشه گفت یکی از پرکارترین رفقای ما بود.

همین چند وقت اخیر برای عید غدیر ایشان مسئول مجموعه منادیان غدیر بودند که جشن بزرگی را در اصفهان گرفتند که یک ماهی تقریبا درگیر این کار بودند بعد از اون مستقیم به دنبال کارهای هیات محبان و کارهای ایام محرم رفتند، بعد از اتمام دهه محرم، اردوی جهادی را مدیریت می‌کردند، اردوی جهادی که در فریدون شهر اصفهان و مناطق محروم بود در نهایت منجر به شهادت او شد، همزمان پوستر برنامه اردوی اربعین را تدارک دیدن و عزم رفتن داشتن که عمرشان وصال نداد، ایشون به معنای واقعی جهادی بودند و جهادگونه همه زندگی خودش رو وقف کار در مسیر اعتقاداتی که داشت کرده بود، از هیچی هم کم نمی‌گذاشتند و دنبال چیزی هم نبود یعنی کار کردن خودش رو مشروط به چیزی، در قبال چیزی و برای رسیدن به پست، مقام، پول، شهرت کار  نمی‌کرد و واقعا برای خدا کار می‌کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی شهادت محمدرضا احمدی عضو شورای مرکزی دانشگاه پیام نور اصفهان را تسلیت گفت و  در این باره بیان داشت؛

متأسفانه با خبر شدیم برادر بزرگوارمان محمد رضا احمدی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه پیام نور اصفهان و مسئول گروه جهادی ریحانه النبی (سلام الله علیها) دانشگاه پیام نور اصفهان در اثر سانحه در بامداد روز شنبه مورخ ۲۱ مردادماه 1402 در راه حرکت های جهادی به فیض شهادت نائل شد و به سوی دیار حق شتافت.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز شهادت محمدرضا احمدی را به خانواده ایشان، جامعه دانشگاهی بخصوص انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه پیام نور و ملت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

امیر صفره دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نیز در یادداشتی در مورد شهید نوشت: 

الی معین رئیسی الی محمدرضا احمدی الی...

به قول معین عزیزمان امام زمان برای هرکدام از ما نامه‌ای می‌نویسد که به دستمان برسد و دعوت کند ما را آری نامه می‌نویسد که به دستمان برسد در حقیقت می‌نویسد که دستانمان را بگیرد تو خواندی تو خواندی نامه را و لبیک گفتی دعوت امامت را و من همچنان حیران و سرگردان حیران از رفتنت حیران از خودم و این دنیا آری من در غفلتم در خواب غفلت حتی اکنون که در حال نوشتنم درک نمی‌کنم رفتن را نمیفهممش و تو فهمیدی تو فهمیدی دل کندن را و رفتی من ماندم و بی‌خبری...

فرسته اخیری که منتشر کردی را دیدم شعری بود در این باب که نکند اربعین بیاید و من زیر خاک باشم و حرم ارباب بی کفن را نبینم گویی می‌دانستی که رفتنی هستی و حرم را نخواهی دید اما حقیقت چیز دیگری است حقیقت این است که تو به حرم رسیدی اکنون است که تو حریم معشوق را درک می‌کنی آری تو به امام رسیدی به سید و سرورت رسیدی برسان سلام من را شفاعتم کن دعا کن برایم که من نیز از خواب دنیا برخیزم... ‌

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز طی پیامی در خصوص شهادت محمد رضا احمدی گفت: 

انا لله و انا الیه راجعون با دریغ و افسوس سانحه ناگواری که موجب از دست رفتن برادر عزیزمان جناب آقای محمدرضا احمدی، عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان گردید، موجب بسی تألم و تأثر است و به دشواری به باور می‌نشیند.

این دانشجوی عزیز از جمله جوانان مخلص و جهادی دانشگاهی بود که دوران دانشجویی خود را در جهاد برای محرومیت زدایی و در مسیر پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی سپری کرد و با پشتکاری ‌خالصانه و تلاشی‌ مجدانه در مسیر اعتلا و کمال جنبش دانشجویی مسلمان گام برداشت.

یادآوری خلوص در کردار و صمیمیت در رفتار آن عزیز در انجام مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها تأسف و اندوه از دست دادنش را دو چندان می‌کند. اینجانب تسلیت و تعزیت خود را به خانواده مکرم، برادر محترم ایشان و دوستان ایشان خصوصاً اعضای محترم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تقدیم می‌کنم و از خداوند منان مسألت می‌کنم تا رحمت واسعه خود را بر این عزیز نازل و در زمره اولیاء صالحین قرار داده و با آنان محشور نماید. همچنین برای خانواده داغدارش صبر و رضا را از پیشگاه پروردگار مهربان خواهانم. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته علی خضریان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در پی عروج جهادگر عزیز جناب آقای محمدرضا احمدی پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

آسمان فرصت پرواز بلندی است ولی...

قصه آن است چه اندازه کبوتر باشی...

عروج جهادگر عزیز و فعال دانشجویی جناب آقای محمدرضا احمدی که در بازگشت از سفر جهادی به مناطق محروم رخ داد، حادثه‌ای غم بار است.

محمد رضا احمدی عزیز که در میان فعالان دانشجویی و همسنگرانش به آرمانگرایی، حسن خلق، اخلاص و روحیه‌ی خستگی ناپذیر شهره بود، نماد مهمی از زنده بودن روح انقلابی گری در میان نسل نو دانشگاهیان ایران زمین است. این اندوه بزرگ را به خانواده احمدی، دوستان و هم تشکلی هایش در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و فعالان جهادی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و برای آن فقید سعید آرزوی رحمت و رضوان الهی دارم.

 درحال تکمیل ... 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top